Vanløsespejderne – Hyltebjerg Gruppe

Bliv frivillig

Alle Hylteberg Gruppe spejder arbejder frivilligt, og vores frivillige arbejder langt fra kun med traditionelt spejderarbejde. Som frivillig hos os kan du blandt andet arbejde med:

• Spejderleder: Være spejderleder og være i tæt kontakt med vores fantastiske spejdere
  • Bestyrelsesmedlem: og være med til at sikre, at det praktiske fungerer
  • Hjemmeside ansvarlig: Stå for vores hjemmeside, sociale medier og det grafiske arbejde

Frivillig spejderleder:

Som spejderleder hos os, bliver du en del af et team af frivillige, som vil stå til ansvar for at planlægger de ugentlige spejdermøder, endagsture, weekend- og sommerlejre.

Vores frivilliggruppe fordeler arbejdsområderne mellem hinanden, så du kommer til at stå for det, du synes er fedest at arbejde med.

Det kan f.eks. være:

• Lege og kreative aktiviteter
  • Instruktion i båltænding
  • Og meget meget mere…

Uanset hvilken type opgaver, du synes er sjovest, så har alle vores spejderledere en ting til fælles: De brænder for at give børn og unge uforglemmelige opleveser, der skaber stærke fællesskaber.

Som spejderleder hos Vanløsespejderne – Hyltebjerg Gruppe kan du forvente:

• Blive en del af et meningsfuldt fællesskab
  • Give børn og unge gode oplevelser og venskaber for livet
  • Ansvaret for at planlægge aktiviteter i enheden og i spejdergruppen
  • God sparring med og støtte fra dine medledere

Du får altid støtte fra andre frivillige, hvis du har brug for hjælp.

Skal man have erfaring som spejder?

Har du ingen spejdererfaring? Ingen grund til bekymring! Vi sætter pris på nysgerrighed, lyst til at lære nyt og glæde ved udeliv. Vores gruppe består både af erfarne spejdere og nye voksne, der aldrig har prøvet det før.

Uanset om du er studerende med interesse for pædagogik eller grafisk design, eller et familiemenneske med kærlighed til naturen, så kontakt os. Jo flere forskellige vi er, jo stærkere bliver vores spejdergruppe.

Børneattest

Alle børne- og ungdomsorganisationer kan desværre komme i situationer, hvor nuværende eller tidligere medlemmer bliver anklaget for seksuelle krænkelser. Hos KFUM-Spejderne i Danmark arbejder vi åbent og aktivt for at undgå disse situationer, ved at screene alle vores frivillige ledere.

Således er det et krav, at alle ledere og medhjælpende medlemmer over 15 år afleverer børneattest fra Det Centrale Kriminalregister.

Bliv frivillig hos Vanløsespejderne – kontakt os i dag

Har du lyst til at blive en del af vores frivillige fællesskab? Kontakt os i dag for at høre mere! vanloesespejderne@gmail.com